De komst van de koning - De gave van de selkie 3

Recensies.online 05 augustus 2023
Wat ik zo mooi vind aan dit deel is dat het einde beslist niet verloopt of eindigt zoals je verwacht. Als je een klakkeloze feel good trilogie zoekt, dan raad ik je deze af. De auteur heeft goed naar voren kunnen brengen waarom het zo belangrijk is dat er een goede balans moet blijven bestaan tussen de huidige wereld en de geestenwereld.

Hierin gaan zowel Arthur als Nimue, elk op zijn eigen manier, tot het uiterste zodat ze (samen) de jager ten val kunnen brengen. Arthur belandt in de geestenwereld en is vastbesloten om de visserskoning te redden. Maar dit hoeft hij gelukkig niet in zijn eentje te doen en ontmoet hij onderweg nieuwe vrienden.

In de huidige wereld is Nimue naarstig op zoek naar een oplossing om de jager van de destructie en de dood te kunnen overwinnen. Daarbij speelt haar zwangerschap en de komst van haar zoon een belangrijke rol.

Zullen zij met zijn allen op tijd de wereld kunnen redden van de ondergang?

In de trilogie van ‘De gave van de selkie’ zijn verschenen:
De stem van de zee
De roep van Avalon