Als doden slapen – Dodenreeks 3

Dit derde deel ‘Als de doden slapen’ van ‘De dodenreeks’ krijgt van mij maar twee sterren, omdat ik het einde erg vond tegenvallen, daar het hoofdpersonage dood gaat. Ondanks dat de lezer meerdere keren gewaarschuwd werd over de mogelijke toekomstige dood van April, kwam deze alsnog onverwacht. Daarnaast heeft de auteur er ook voor gekozen om er een tweede, alternatieve einde achteraan te plakken, waardoor het einde van het verhaal ongeloofwaardig overkomt en de lezer geschokt achter blijft.

Eindelijk lijkt April er emotioneel klaar voor te zijn om de relatie met haar geliefden te verdiepen door haar grootste geheim prijs te geven, namelijk dat ze van de wereld Terr komt. Ditmaal wordt de hulp ingeroepen door de hogere elf Hectare.

In het vorige deel was een van de psychopaten ontsnapt die van Terr een attractiepark wilde maken. Opnieuw vormt hij een bedreiging voor de droomwereld. De elf vraagt aan April om dit probleem aan te pakken. Echter hoeft ze het dit keer niet alleen te doen en zullen haar twee geliefden mee afreizen naar Terr om de dader te vangen.

In de trilogie ‘Dodenreeks’ zijn gepubliceerd:
• Als doden dromen
• Als doden spreken