De geheimen van de kostschool

Recensies.online 31 oktober 2023
Het verhaal heeft enigszins een ouderwetse uitstraling, niet alleen omdat de gebeurtenissen zich eind van de vorige eeuw afspelen, maar ook qua schrijfstijl. Dat vond ik wel even wennen maar daardoor is het boek niet minder spannend.

Conform uit die tijd ontbreekt het de inspecteur Jazz Hunter nog aan serieuze digitale opties bij het oplossen van de moord die op de kostschool heeft plaatsgevonden, waardoor het verhaal en de spannende acties zich traag ontwikkelen. Mooi is om te lezen hoe de onderlinge relaties met de personages en de bij behorende kleine zijverhaallijntjes uiteindelijk tot een duidelijke samenhang komen voor een motief om een moord te plegen.

Inspecteur Hunter wordt uiteindelijk gedwongen vanuit haar werk om samen te werken met haar ex, terwijl hij haar heeft bedrogen. Dit zorgt natuurlijk voor de nodige onderlinge wrijvingen. Is zij in staat om de moordenaar op tijd te vinden voordat er nog meer slachtoffers vallen?

Meer recensies van Recensies.online