Mijn leven in de hel

Een gewoon Engels meisje werd gedwongen als prostituee te werken op de Amsterdamse Wallen

Sarah Forsyth beschrijft als eerste haar traumatische jeugd waarbij ze meerdere keren het slachtoffer is van incest en seksueel misbruik door verschillende personen. Het zit haar niet mee, als ze reageert op een Nederlandse advertentie voor een kleuterjuf, wordt ze op Schiphol gelijk ontvoerd en wordt ze gevangen gehouden achter het glazen raam waar ze gedwongen wordt om seksuele handelingen te verrichten met klanten.

Hoe schrijnend haar verhaal ook is, het maakt de maatschappij ook weer pijnlijk duidelijk hoe kwetsbaar slachtoffers zijn van seksueel misbruik, zelfs als ze de volwassenleeftijd hebben bereikt. Sarah heeft door haar achtergrond nooit geleerd om haar eigen grenzen te (h)erkennen waardoor ze zo makkelijk in de val liep van mensenhandel.

Het geeft het diep trieste leven weer van gedwongen prostitutie in Amsterdam. Ook de stikkende greep van de pooier op zijn meiden wordt goed beschreven en geeft meer inzicht voor buitenstaanders die zich zoiets niet kunnen voorstellen. Ook wordt pijnlijk duidelijk hoe het komt dat mensenhandelaren steeds aan de politie weten te komen

Meer recensies van Recensies.online