De vermiste prins

Men moet rekening houden met het feit dat deel 16 van de serie een volledig vervolg is van het verhaal ‘De vermiste prins’. Wat ik zelf zo mooi vind aan dit verhaal zijn de contradictionaire attitudes van de koningen Philip en Duncan. In dit verhaal laat de auteur mooi zien aan de lezer wat de consequenties zijn voor slecht leiderschap voor alle personages.

Koning Philip vraagt hulp aan koning Duncan omdat zijn zoon gevangen wordt gehouden door de baron Lassigny. Will en Maddie reizen af naar Gallica onder de vermomming van een minstreel en jongleur/messenwerpster. Echter het bevrijden van de prins gaat niet helemaal volgens de planning.

Gelukkig vertrouwde koning Duncan de missie niet helemaal en daarom stuurt hij extra hulptroepen naar Gallica, maar zullen zij Will en Maddie op tijd kunnen bereiken om de situatie te kunnen redden?

Meer recensies van Recensies.online