Hou je van me?

Recensies.online 14 januari 2022
Het ontroerende, waargebeurde verhaal van een beschadigd klein meisje

Dit is echt het meest schrijnende verhaal wat ik ooit heb gelezen in mijn leven. Het is zo heftig dat ik het absoluut niet aan de kant kon leggen. Na afloop bleef ik echt gechoqueerd achter vanwege de vele blunders en de wetenschap dat deze beschadigingen bij het kind voorkomen had kunnen worden.

Hoe is het mogelijk dat de kinderbescherming zoveel opeenvolgende fouten heeft kunnen maken en dit voor 8 jaar lang, terwijl het gezin al als risico bekend stond in het systeem waardoor geweld niet aan de oppervlakte kwam, totdat Jodie bij het pleeggezin van Cathy Glass komt.

Daardoor heeft de kinderbescherming het slachtoffer Jodie die lastig werd gevallen door een serieus pedofielennetwerk letterlijk in de kou laten staan. Hoe is het mogelijk dat alle signalen rondom seksueel misbruik gemist zijn door de betrokken instanties?

Is de weg naar herstel nog mogelijk?

Meer recensies van Recensies.online