Wat een kickstart!

Remco Houtepen 26 april 2023 Boekverkoper
Besproken op NH Radio in de uitzending van June tot 12.
26 april 2023

Het tweede boek, Openbaring van Jeroen Windmeijer en Tjarko Evenboer. Op mijn nachtkastje bevinden zich momenteel verrassend veel thrillers merk ik. Er is dan ook een groot aantal thrillers verschenen waar ik echt zin in heb. Openbaring is het eerste deel van een Trilogie. De proloog is dusdanig schokkend dat je even van de leg bent. Niet zo schokkend dat je niet verder wilt lezen, nee verre van dat, je wilt juist verder! Waarom dachten de schrijvers dat het boek deze proloog nodig had. Wat een ' kickstart'!

Na de onheilspellende proloog maken we kennis met Simon een cultureel antropoloog. Simon gaat naar Turkije want daar is iets ontdekt in een grot, en die ontdekking zal grote impact hebben op het Christendom.
Nova is een journaliste, zij schrijft over hedendaagse kerkgenootschappen en belandt zo bij een kerk genaamd The Bride. Het lijkt een haast sektarische gemeenschap met een zeer charismatische voorganger genaamd Jozias de Redder.
En niet te vergeten, er is een huurmoordenaar die een spoor van slachtoffers achter zich laat in opdracht van een mysterieus persoon.
Als de verhalen van Simon en Nova samenkomen ontrolt zich een spannende zoektocht naar wat er nu precies allemaal gaande is omtrent The Bride en de charismatische leider, wat is nu de waarheid?
Een ongelooflijk spannende pageturner, een dikkert weliswaar, maar ik stel me voor dat deze leeservaring lijkt op de vrije val van een lift, steeds sneller en sneller wil je verder, en dat gebeurt!

Meer recensies van Remco Houtepen