De hofdame van Catherine.

Catherina Botermans is politicologe en gespecialiseerd in religieus gefundeerde politieke theorieën en hun toepassing in de praktijk; tevens is zij docente European Studies aan NHL Stenden.

Zij heeft terdege onderzoek gedaan naar aanleiding van deze roman. Potentieel is er zeker maar jammer genoeg is dit in deze roman niet naar voren gekomen.

De schrijfstijl van Catherina Botermans is op sommige momenten zeer langdradig. Korte hoofdstukken dewelke er desalniettemin niet in slagen om een zekere spanning op te bouwen in het verhaal. Informatie komt er maar mondjesmaat. De uitwerking laat veel te wensen over.

De lezer blijft op zijn honger zitten. Je verwacht meer te weten te komen over Catherine zelf maar de eigenlijke protagonist is de hofdame.

Het boek begint met een proloog dewelke de lezer nieuwsgierig maakt maar deze is zeker geen meerwaarde en had evengoed niet aanwezig kunnen zijn.

Ik veronderstelde dat gezien haar beroep zij toch wel een boeiend verhaal zou kunnen neerpennen. Niets is minder waar.

Meer recensies van rietje pieters