Geniaal of pulp?

rietje pieters 02 augustus 2022
Het boek vergelijken met het werk van Agatha Christie is volgens mij een brug te ver. Het is niet omdat je alle boeken van haar als tiener verslonden hebt en je daardoor jezelf een expert noemt op dit vlak dat je er zelf nog maar aan zou kunnen tippen. De schrijver heeft elementen uit haar werk erin verwerkt, zijnde een geheimzinnig huis met bedienden en ja er wordt een moord gepleegd, zelfs verschillende moorden, maar steeds dezelfde, welliswaar in een andere tijdslus maar daar houdt dan ook enige andere vergelijking op.

De schrijver heeft eigenlijk een wiskundig verhaal geschreven. Je moet er je volle aandacht bijhouden. Het aantal personages is legio alsook de verhaallijnen die door elkaar verweven worden zijn groot in aantal. Desalniettemin weet de schrijver de lezer vast te ketenen aan het complexe gegeven van het verhaal. Science fiction, tijdlussen, parallelle werelden, persoonsverwisselingen zijn in dit boek normaal. Als je dit soort elementen graag leest is dit een fantastisch en niet te missen boek.

Dit is zeer zeker geen boek bestemd voor het grote publiek, 'you love it or hate it' zo simpel is het.

De scheidingslijn tussen geniaal en pulp is zeer dun.

Meer recensies van rietje pieters