Goed verhaal! Verwelkte tekst...

rmy.smtr 30 augustus 2023
Ik was meteen benieuwd toen ik de achterflap las van dit boek. Mythologie heeft me altijd erg geboeid. Een hervertelling met wat romantiek en passie maakt de must, om het boek te lezen, helemaal compleet.
De cover is prachtig en past mooi bij de Griekse stijl en de Godin van de Lente waar het vooral om draait.
Persephone is een maagdelijke, vierentwintigjarige studente dat graag een sterfelijk leventje leidt. Ze is een kleine godin zonder krachten die lang in de glazen kooi van haar moeder heeft vastgezeten. Uit bescherming heeft haar moeder Demeter haar verboden om in de buurt van de goden te komen. Maar ze is nieuwsgierig en komt in de nachtclub terecht van Hades. Zonder dat ze het doorheeft, verliest ze een weddenschap van Hades en zit ze voor een half jaar vast aan een contract met hem. Persephone is woedend omdat ze de ene gevangenis moet inruilen voor een ander, maar ze voelt ook passie voor Hades…
Ik heb nog nooit een boek van Scarlett St. Clair gelezen, vermits dit het eerste Nederlands vertaalde boek is. Ik was steeds afgeleid door de vele fouten dat het boek bevatte: typfouten, verkeerde woorden, dubbele woorden, …. alsof dit heel snel vertaald moest worden en dat zonder nazicht. Dit is erg jammer, want het haalde me steeds uit het verhaal en de belevenis van het boek werd hierdoor minder intens. Het verhaal is wel origineel en gevat geschreven. De personages zijn goed uitgewerkt. Ik moest vaak terugdenken aan Rhysand van de Acotar-reeks van Sarah J. Maas, als Hades werd beschreven. Hades werd net zo donker en gevaarlijk beschouwd, terwijl hij in werkelijkheid goed is voor zijn volk. De manier hoe Hades Persephone aanbidt, lijkt ook op de manier hoe Rhysand Feyre aanbad.
Ondanks de fouten, heb ik enorm genoten van het boek en ben ik echt benieuwd naar het vervolg.

Meer recensies van rmy.smtr