Verrassend!

rmy.smtr 24 september 2023
Ik was enorm fan van Laura Kneidls tweeluik ‘Raak me. Niet’ en ‘Verlies me. Niet’ . Dus was Ik erg benieuwd naar haar nieuwe reeks. Door omstandigheden kon ik het eerste deel niet lezen en las ik dus meteen het tweede deel. Het is perfect te lezen als stand alone, al worden er natuurlijk spoilers gegeven over het eerste boek. Aansluitend heb ik toch het eerste boek kunnen lezen.
Achteraf gezien is het aangeraden om de reeks in de juiste volgorde te lezen, dan komen de plotwendingen verrassender over en had ik het eerste boek waarschijnlijk intenser beleefd. Maar het eerste boek heeft me wel meer geraakt. Het is me een aantal dagen blijven nazinderen, vooral het nawoord. Ik vind het belangrijk dat er genoeg onderzoek gedaan wordt om op die manier een personage realistisch neer te zetten. Naar mijn gevoel heeft Laura dit uitstekend gedaan. Laura Kneidl weet op een subtiele manier me te charmeren met de personages. Ze zijn goed uitgewerkt, waardoor je het gevoel krijgt dat je ze echt kent. De dialogen zorgen voor een leuke en grappige dynamiek, waardoor de persoonlijkheden duidelijk naar voor komen. Laura heeft knap werk geleverd om moeilijke maatschappelijke thema’s te verwerken in het boek en toch een heerlijke feelgood neer te zetten. De nieuwsgierigheid naar het verdere verloop, dwong me om te blijven lezen en ik had veel moeite om het boek weg te leggen. Jammer genoeg zaten er verschillende fouten in het boek, wat me elke keer erop laat focussen en me even uit het verhaal haalde. Ondanks de fouten, geef ik het boek toch 5 sterren omwille van de bookhangover die ik een aantal dagen heb gehad.

Meer recensies van rmy.smtr