Leuk dynamisch duo

rmy.smtr 16 oktober 2023
Ik had voor dit boek enkel ‘Veel liefs’ van Beth O’Leary gelezen. Ik vond dat boek heel erg leuk en was dus benieuwd naar een ander boek van haar. Ik werd absoluut niet teleurgesteld.
Dit is een enemies-to-lovers feelgood met leuke humor. De hoofdpersonages zijn eind twintig en vliegen mekaar geregeld in de haren. Ze maken er zelfs een competitie van, wat voor hilariteit zorgt. Wanneer het hotel in nood is, worden ze gedwongen om samen te werken. Dit begint met een hoop ergernis en frustraties, maar ze beginnen ook andere kanten van elkaar te ontdekken.
Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit de ik-persoon van de twee hoofdpersonages. Het is soms even de aandacht erbij houden, maar het zorgde voor een goede dynamiek. Ook kwamen de karaktereigenschappen van beiden goed naar voor. Beth O’Leary maakt het extra persoonlijk door bijvoorbeeld het Portugees bij Lucas in de verf te zetten. De manier waarmee hij moeite heeft met bepaalde uitingen van emoties of gedachten. Hoe Izzy zo vasthoudend is aan haar beeld van Lucas, ondanks haar groeiende gevoelens voor hem.
De flow van het verhaal zat goed in elkaar, enkel het laatste hoofdstuk vond ik niet nodig. Dat gevoel had ik ook bij ‘Veel liefs’. Het lijkt wel alsof de schrijfster vindt dat de ‘happy end’ nog een extra leesteken nodig heeft, terwijl alles wel duidelijk en voorspelbaar genoeg is. Maar dit verminderde mijn goed gevoel over het boek niet.

Meer recensies van rmy.smtr