A fan to stay

rmy.smtr 27 december 2023
Lucien en Aliza vinden elkaar leuk, dat was al duidelijk in het tweede deel van de serie. Maar hoe gaan ze daarmee om? Hoe ontwikkelt hun relatie? Kunnen ze tijd vinden om elkaar te zien? Dit lees je in het derde deel.

Ik las de ‘verlies me’-reeks van Laura Kneidl en ik was er echt hoteldebotel, ondersteboven van de tweeluik. Ik vond het heerlijk hoe Laura Kneidl de slowburn romance liet ontwikkelen.
Ik was benieuwd naar haar nieuwe ‘someone’-serie en was een beetje voorzichtig met de verwachtingen. Maar ze heeft me niet teleurgesteld. Ik vond de serie charmant, hartverwarmend en zonder dat je het door hebt, sluit je de personages in je hart. Ze hebben allemaal diepgang door hun bagage en hun unieke interesses.
Ik geraakte al snel in het verhaal van het derde boek, omdat je de personages al wat kent van de eerdere delen.
Ook hier is de slowburn romance duidelijk voelbaar en dat is waar ik net zo van hou.
Ik vond het ook goed dat de erotiek in dit boek wat minder was en dat de eigenlijke seks niet voorkwam, omdat Aliza wou wachten met haar eerste keer en dat maakte het boek extra diepgaander en geloofwaardiger. De nadruk ligt duidelijk op de ontwikkeling en de weg die de personages zoeken in hun leven en naar elkaar. Laura weet altijd goed hoe ze moeilijke thema’s toegankelijk moet maken in de boeken. In dit boek gaat het duidelijk over de migratie van gekleurde mensen, de druk van social media, de vermeende verwachtingen om aan te voldoen, rouwverwerking en verantwoordelijkheid.
Zoals altijd schrijft ze het vanuit de ik-persoon van de vrouwelijke hoofdpersonage. Ik vind het duidelijk en kruip dan meteen in de huid van die personage. Toch mis ik soms ook de invalshoek vanuit de mannelijke hoofdpersonage. Hoe ziet hij het, waarom neemt hij soms die beslissingen?
Na alle vijf boeken van Laura gelezen te hebben, blijf ik enorm fan van haar en kijk ik uit naar andere boeken van haar.

Meer recensies van rmy.smtr