Meesterlijk!

Rudy BLOM 29 april 2024
Murat Isik levert hier terug een kanjer van een boek af! Niet alleen in gewicht, maar dit is o zo mooi geschreven en een dijk van een indrukwekkend verhaal. Je zit op de eerste rij bij de ik-figuur in het boek Metin en beleeft alles zo nauwgezet en nauwkeurig mee omdat het zo filmisch is beschreven. De auteur laat je meegenieten van San Francisco, zelf ben ik er al geweest dus ik heb veel herkenningspunten. Een boek dat je niet loslaat, je blijft lezen en wil nu en dan misschien wel zelf tussenkomen ook. Dit is wat literatuur zo mooi maakt. Zijn interview met de auteur David Wallace Foster is zo authentiek en mooi geschreven. Een boek dat gaat over zijn niet loslatende familiebanden, zijn vriendschap met medestudenten en bewoners van zijn flat en vooral zijn liefde voor Joan voor wie hij zo veel meer wil doen. Een schitterend boek en laat je als lezer niet afschrikken door de meer dan 650 bladzijden, elk hoofdstuk staat perfect op zijn plaats en het boek opzijleggen is een zware opgave.

Meer recensies van Rudy BLOM