Social media als trigger.

Rudy BLOM 21 april 2024
Ik heb het boek gelezen omdat de cover mij in het begin aansprak en ook omdat in de boekhandel nogal een aantal exemplaren opgestapeld lagen. Het was tevens ook bij Hebban boek van de maand. Dus het moest wel goed zijn. Het geeft alleszins de lezer een kijk hoe het er in de uitgeverswereld aan toegaat en hoe plagiaat van een boek toch wel ernstig wordt genomen. June de hoofdpersoon van het boek en rond wie alles draait, komt onverwachts in het bezit van een ongelezen manuscript van haar 'vriendin' die plots in haar bijzijn onverwachts komt te overlijden. Aan de hand van dit manuscript, haar vriendin is een hype onder de lezers, gebruikt ze dit manuscript om zelf een bestseller te schrijven. Dit boek zal het ganse verhaal stofferen en June tot op de rand van de waanzin brengen, wanneer ze door trollen in sociale media wordt aangevallen. Het is dus ook een boek dat waarschuwt voor allerlei soorten social media. June kan hier echter niet mee omgaan en vervalt dan in een psychose, welke het boek in een spanningsveld brengen waarvan de lezer op het einde alleen maar nieuwsgieriger wordt. Het boek is een pageturner, toont ons als lezer de harde wereld waarin auteurs kunnen terecht komen en neemt de social media op de korrel als een virus die onze gezondheid ernstig kan schaden.

Meer recensies van Rudy BLOM