Origineel

Sabine martinez 15 juni 2022
Voor de hebban Leesclub moch ik dit originele boek lezen.
ik had wel al eens van de schrijver Piet Baete gehoord maar nog nooit iets van hem gelezen.
wist dus ook niet goed wat ik kon of moest verwachten en heb me gewoon laten meenemen op avontuur,
het avontuur van superheld Yossarian.

de hoofrolspeler van het boek is een zwakbebaafde jongeman, genaamd yossarian.
hij groeit op in een beschermende omgeving bij zijn Vake en Moeke.
als hij op een dag met Vake naar het shoppingcenter gaat is yossarian ervan overtuigd dat hij best even alleen een boodschapje kan doen.
en juist als hij er voor het het eerst alleen op uit gaat gebeurt er een schietpartij in het winkelcentrum.
Vake staat buiten op hem te wachten en weet niet hoe hij Moeke moet uitleggen dat hij Yossarian alleen in dat shoppingcentrum heeft laten gaan.
dan is er ook nog een gijzeling en vake is doodoongerust of zijn jongen daarbinnen.
gelukkig dat Yossarian een echte superheld blijkt te zijn, of toch niet ?

Het boek is zo geschreven dat het voor je ogen afspeelt als een film. de puurheid van yossarian verwarmt je hart. het boek is reuzespannend en meeslepend. toch is er ook ruimte voor een gezonde portie humor.
ikzelf vond de vlaamse taal/begrippen erg charmant in het verhaal.

een origineel, spannend en mooi boek.

Meer recensies van Sabine martinez