scandinavische spanning

Sabine martinez 04 maart 2022
2 verhaallijnen van 2 hele verschillende karakters en in dit boek toch op een unieke manier in elkaar verweefd.

Alicia die door haar verminking erg schuchter is, maar een brilliant brein heeft.
ze is het IT Genie van een succesvolle datingsite die van haar en haar zus Stella is.
ze is erg aan- en afhankelijk van haar zus.
als Stella op een dag dood word aangetroffen en Alicia erachter komt hoe ze gedood is en ook haar gezicht verminkt is vreest Alicia dat zij de volgende zal zijn.

John adderly, rechercheur en voormalig FBI agent die in zweden onder een nieuwe identiteit probeert om aan zijn verleden te ontkomen.
hij word op het moordonderzoek van Stella gezet maar zijn eigen verleden speelt hem parten.
hij ziet een kans om door dit onderzoek een streep te zetten door zijn verleden. deze kans kan hij dan ook niet zomaar voorbij laten gaan.

Het is een typische scandinavische thriller met meeslepende scenes. goede opbouw.
dit is het 2e deel van de John Adderley serie en dat was erg goed te merken.
ik heb het eerste deel niet gelezen en had het gevoel dat ik erg veel info over de persoon john miste om hem te kunnen begrijpen/aanvoelen.
ik vond het voornamelijk uniek door de aparte karakters en hoe de verhaallijnen in elkaar gezet zijn.

Meer recensies van Sabine martinez