Razend spannende thriller

Sabrina 29 november 2019
Twee topministers worden in het Verenigd Koninkrijk, in volle brexit-tijd, tegelijkertijd ontvoerd. De zenuwen staan hooggespannen. Pers- en inlichtingendiensten gaan op zoek naar de waarheid, maar staan voor een raadsel. Een geheime organisatie maakt zich ondertussen klaar om de macht over te nemen. Het kwartet deinst voor niets of niemand terug.

Om het recente verlies van zijn dochter te verwerken, lanceert de Britse topdiplomaat Lord Percy Ashdown een waanzinning project. Maar is dit kunstproject wel zo onschuldig?

Natalie Silva, de protegé van de topdiplomaat, krijgt een baan bij de ambassade in Parijs, maar krijgt daarvoor eerst een opleiding bij de geheime dienst. Haar vriend Max Brunelli, journalist, reist in die tijd door Europa om mee te werken aan een BBC-reportage. Natalie en Max raken mee verstrikt in het web van leugens en misleiding. Hun relatie komt onder zware druk te staan en hoe meer ze ontdekken, hoe meer hun eigen leven in gevaar komt.

De opbouw van het plot is goed bedacht en doordacht. Het is een verhaal met veel verschillende personages, verhaallijnen en eigenlijk redelijk complex. In het begin had ik hiermee wat moeite, maar hoe verder je leest, hoe spannender het is. Het boek leest heel vlot (het begin kwam traag op gang) maar de ontknoping zal waarschijnlijk voor een volgend boek zijn.
Een razend spannende thriller!

Meer recensies van Sabrina