Interessant maar ook wat saai

Sandra 05 mei 2024

Het logboek van Peter R de Vries over de periode waarin hij gevraagd werd vertrouwenspersoon te worden van de Kroongetuige Nabil B tot aan zijn dood. Eigenlijk is het een beetje saai boek, het is een logboek waarin alle gesprekken met wie dan ook zijn genoteerd plus een kort verslag. Uit al deze gesprekken blijkt wel de enorme bureaucratie van ons juridische apparaat. Het logboek wordt af en toe afgewisseld door stukken uit het dagboek van zoon Royce. De bedoeling hiervan is denk ik vooral ook te laten zien dat Peter een echte gezinsman was en niet alleen de harde journalist die wij vaak op tv zagen.
Het is zeker interessant om te lezen maar het is wel een flinke pil! Gek genoeg was ik er vrij snel doorheen ondanks dat ik het toch wat saai vond soms.
Peter heeft tot de dag van de aanslag het logboek bijgehouden, daarna lees je hoe Royce en de rest van de familie deze dagen beleven.
Wat ook wel interessant is, in de periode waarin het boek afspeelt (2020/2021) is Khalid Kasem (zakenpartner van Royce en Peter) ook in opspraak net als hij nu weer is!

Verwacht geen grote onthullingen want die staan er echt niet in. Het is vooral een weergave van hoe alles rondom het kroongetuigesysteem werkt of eigenlijk juist hoe het vooral niet werkt, want het heeft al 3 doden opgeleverd.

Meer recensies van Sandra