Ik moet iets bekennen, ik heb iets vreselijks gedaan.........

27 oktober 2014
Het boek speelt zich af in zowel het heden als het verleden. Enerzijds volgen we Cassie (Cassandra) in het heden, zij verhuist van Rotterdam naar Rockanje om daar aan haar boek te werken en om haar praktijk als voedingsdeskundige op te zetten. Finn, de ex vriend van Cassie had een gokverslaving en zij had een nieuwe start nodig, weg van hem, weg van de oude omgeving.

Tijdens haar eerste nacht in haar nieuwe huis hoort zij een ijzingwekkend gil. Samen met Franka, haar ex schoonzusje gaat zij op onderzoek uit……

Anderzijds volgen wij Olga, een jonge vrouw in 1972. Zij is kapster en als op een goede dag Rutger de kapsalon inloopt waar zij werkt beginnen zij een relatie. Deze relatie is absoluut niet gelijkwaardig, Olga komt bijna psychotisch over, zij is geobsedeerd door Rutger en ziet dingen die er niet zijn. Rutger is getrouwd maar dat lijkt haar niet te deren, of moet ik zeggen, dat gegeven negeert zij volledig? Olga is zo vol van haar liefde voor Rutger dat zij steeds meer de realiteit uit het oog lijkt te verliezen.

In 2013 komt het verhaal tenslotte samen, wat hebben Olga en Cassie met elkaar te maken?

Ik moet iets bekennen, ik heb iets vreselijks gedaan tijdens het lezen, mijn enige excuus is dat ik om deze reden dus liever geen thrillers meer lees….. zal ik het maar gewoon hardop zeggen: halverwege het boek kon ik het niet meer aan en heb ik de laatste paar hoofdstukken gelezen. Een doodsonde, ja ik weet het. Een excuus heb ik niet, maar als een boek zo spannend is en het wordt niet gedoseerd dan krijg ik deze neiging en afgelopen week gaf ik daar aan toe. S.O.R.R.Y. lieve bezoekers! Zo, dat is er uit. Ik heb het boek daarna wel netjes uitgelezen, dat dan weer wel, maar ik kon de spanning rondom Olga niet meer aan, werd gek van haar bijna slaafse manier van doen.

Lees verder op mijn blog: klik

Meer recensies van