Mamma Mia, wat een zomers verhaal!

Sandra0004 30 april 2024 Auteur
Van de Verhalenfabriek mocht ik een recensie exemplaar van Hartje Zomer van Nora Schenk lezen. Deel 1, Hartje Herfst, had ik al eerder gelezen. De verhalen zijn feelgood tussendoortjes uit de serie ' seizoenen van liefde'. Ze zijn ook zeker los van elkaar te lezen, Hartje Zomer is het 2e deel.

Samenvatting:

Het is zomer, de zon schijnt en Lizzy kan haar geluk niet op. Haar boekwinkel Lectori Salutem gaat als een speer en ze is dolgelukkig met haar vriend Bram.

Maar als haar moeder Annabella onverwacht een bezoek aan Nederland brengt, maakt Lizzy zich zorgen. Waarom is haar vader niet mee? Wat verbergen haar ouders?

En of dat nog niet genoeg is, komt haar beste vriendin Ikram in een vervelende situatie terecht waardoor haar hoofdrol bij de musical van De Zingende Zomer niet meer zeker is. Mamma mia, wat een zomer!

Hartje Zomer is een fantastische start van jouw zomer! Het verhaal staat bol van zomerse terrasjes, zomerjurken en Mammia Mia musicalliedjes. Als je daar niet vrolijk van wordt?
Toch stipt Schenk ook minder fijne onderwerpen aan. Maar het verhaal blijft luchtig, vrolijk en leest als een trein. Dat is knap geschreven, want ook minder fijne dingen horen bij het leven.
Lizzy is een chaotisch en lief hoofdpersonage die kleine onderwerpen meteen tot iets groots maakt. Een doemdenker. Dat maakt haar tot een geloofwaardig personage. De andere personages zijn zeer verschillend en hebben allemaal iets kenmerkends, wat Schenk goed beschrijft en ze allemaal goed tot hun recht komen. Deze kleurrijke dorpelingen leven toe naar het grootse De Zingende Zomer, een muzikaal festijn in de dorpskern, waar ze allemaal een bijdrage aan leveren. Het is gewoon een heerlijk zomers verhaal waar je, ondanks de zwaardere onderwerpen, vooral heel vrolijk van wordt!

Meer recensies van Sandra0004