Niets te verliezen

Sarah de Groot 27 april 2024
Chloe is werkzaam als junior-makelaar bij Case Real Estate in Amsterdam. Ze had zich haar carrière heel anders voorgesteld. Haar mannelijke collega’s krijgen huizen uit luxere segmenten toegewezen, maar Chloe krijgt alleen maar huizen die praktisch bouwvallen zijn. Dit zorgt voor de nodige frustratie en carrière twijfels bij Chloe. Naast twijfels over haar werk, twijfelt Chloe ook over haar relatie met kok Jean-Luc. De realiteit komt niet helemaal overeen met de verwachtingen die ze heeft.

Wanneer ze tijdens een avondje uit journalist Stefan ontmoet, besluiten ze samen een weddenschap af te sluiten. In ruil voor een knuffel krijgt Chloe zijn zonnebril.

Deze ruil is de start van een waar ruil-experiment. Wat volgt zijn verschilede items die worden geruild voor iets van een steeds grote waarde.

Hoe ver zal dit ruilspel gaan? Zal Chloe eindigen met alles, of niets?

De auteur heeft een vlotte schrijfstijl, die ervoor zorgt dat je letterlijk door het verhaal heel vliegt. Het personage van Chloe is veelzijdig neergezet en je leert haar verschillende kanten goed kennen tijdens het verhaal.

Het verhaal kent ook een paar serieuze thema’s, die het boek wat meer diepgang geven. De auteur weet door haar humor een bepaalde luchtigheid te behouden, waardoor het verhaal blijft aanvoelen als feelgood.

Het verassende einde, was echt de kers op de taart. Koningsdag is ook heel leuk in het verhaal verwerkt.

Dit was echt een heel leuk feelgood verhaal om te lezen! Als je toe bent aan een leuk feelgood verhaal, dan zou ik dit boek zeker oppakken!

Meer recensies van Sarah de Groot