Aangename spannende psychologische thriller

Saskia I. 07 maart 2024
Aafke woont sinds een jaar in Warchem bij haar vriend Stef en diens zusje Leonore. Een paar dagen voor 29 februari loopt de spanning in het dorp hoog op. De voorbije schrikkeldagen is er telkens iemand uit Warchem om het leven gekomen. Als Aafke een anoniem telefoontje ontvangt én de kat verdwijnt, wordt ze ook achterdochtig en gaat ze zelf op onderzoek uit. Staat er ook dit jaar weer iets onheilspellends te gebeuren op 29 februari? Kunnen de dorpsbewoners en Aafke op tijd ingrijpen? En waarom gedraagt Stef zich zo vreemd?

Inge Spaan heeft een duidelijke en eenvoudige schrijfstijl zodat het verhaal goed te volgen is. De korte hoofdstukken wisselen tussen het heden in Warchem en een terugblik op de woelige jeugdjaren van Stef. Ik was zeker benieuwd waarom dat verleden zo prominent in beeld werd gebracht.

Het verhaal bevat wel een herhaling van zetten, maar Inge Spaan zorgt telkens net op tijd voor een spannende wending! Als lezer had ik al snel verschillende scenario’s in gedachten, maar dit einde van Schrikkeldag had ik niet verwacht. Mooi verrast dus! Ook fijn dat er op een subtiele manier maatschappelijke thema’s aan bod komen zoals verdraagzaamheid, verwerking van trauma, leven met een beperking,…

Voorzie voldoende leesuren als je in Schrikkeldag begint, want je wil absoluut weten hoe de puzzelstukjes in elkaar gaan passen! Een aangename spannende psychologische thriller voor een breed publiek, graag gelezen!

Meer recensies van Saskia I.