Duidelijk, leerzaam en grappig!

Saskia Osinga 16 juni 2023
Dit kleurrijke en prachtig geïllustreerde boek behandelt zorgvuldig een keur aan onderwerpen. Wat moet je precies geloven en wat niet? Want niet alles wat op internet staat is waar. Elke dag worden we er wel mee geconfronteerd op social media. Daardoor loop je de kans allerlei onzin als waar aan te nemen, Dit boek helpt je goed om zelf een goed afgewogen oordeel te maken. In elf hoofdstukken komt een keur aan onderwerpen voorbij zoals bijgeloof, wetenschap en psuedo-wetenschap, broodje-aap verhalen en complottheorieën, nepnieuws, kwakzalverij en hoe wetenschappers te werk gaan. Het is een gids die je loodst door de overload aan informatie die we elke dag tot ons nemen.
Het is een erg leuk en vooral volledig boek dat jong en oud zal amuseren en informeren.
Het boek sluit af met een leuke kwis. De geweldig leuke illustraties verheugen de feestvreugde en zijn van Wendy Panders.

Meer recensies van Saskia Osinga