Wie o wie

Sergej 27 oktober 2019
Wie o wie is toch de vader van dat kind.

In The snapper (De bastaard) volgen we de familie Rabbite. Dochter Sharon is zwanger, ze wil niet zeggen van wie. In de loop van het boek komen we er wel achter, maar wie dat is eigenlijk niet eens zo belangrijk.

De zwangerschap is voor Doyle een kapstok om een reeks prachtig geschreven, hilarische scenes aan op te hangen. Vooral de ontwikkeling van vader Jimmy is een feest om te lezen. Hij raakt steeds meer betrokken bij de zwangerschap van zijn dochter en koopt zelfs een boek over zwangerschap, waarna hij Sharon te pas en te onpas ondervraagt over eventuele klachten en complicaties.

Doyle is of was onderwijzer en kent dit soort stadsdelen goed. De inwoners van Barrytown zijn grof in de mond, maar hebben een hart van goud. Nou ja, de meeste dan. The snapper is een mooi portret van echte mensen in al hun eerlijkheid en knulligheid.

Meer recensies van Sergej