Een vlucht of een nieuw pad?

Carlijn had altijd voor elke stap een plan en elke actie had een doel. Altijd kleurde ze binnen de lijntjes, tot dit op een cruciaal moment een paniekaanval veroorzaakte. Zonder ook maar iemand de ware reden te vertellen, boekt ze een ticket naar Rome om uit te zoeken wat ze nu echt wil.

Wanneer een levenslustige en knappe Instagram-fotograaf, Carlijn al op de eerste vakantiedag aanbiedt om haar het echte Rome te laten zien, hoeft ze niet lang na te denken. Door een onverwachte wending zal Carlijn zelfs meer tijd met Luca doorbrengen dan ze beiden hadden verwacht.

“Ik schud verwoed mijn hoofd. ‘Carlina is prima.’ Rot op, vlinders. Ik meen het, doe normaal.” Vivian van Leeuwen

Carlijn is vast van plan haar hart alleen te verliezen aan de stad, en niet aan één van zijn inwoners. Maar of dat gaat lukken?

Alle wegen leiden naar Rome (en naar jou) is een warme feelgood novelle die je meeneemt naar het mooie Rome.

Vivian van Leeuwen heeft een paar fijne hoofdpersonen in het leven geroepen, die je onmiddellijk sympathiek vindt. Ze voeren je mee door een stad waaraan je, alleen al door de beschrijvingen en de manier waarop Carlijn de stad ervaart, je hart verliest. En terwijl je samen door de straten dwaalt realiseer je je hoe graag je wil dat Luca en Carlijn samenkomen en elkaar niet meer loslaten. Maar ben je ondertussen ook een klein beetje bang dat dat misschien niet de bedoeling is.

Soms is het moeilijk om in woorden te vatten wat een boek met je doet en waarom dat zo is. Een enkele keer wordt je emotioneel van een verhaal, zonder dat je precies het punt kan aanwijzen wanneer dat gebeurde of begon. In dit verhaal denk ik dat Vivian van Leeuwen mij met haar personages nog het meeste raakte omdat ze de weg naar elkaar, maar vooral ook de weg naar zichzelf vinden.

Alle wegen leiden naar Rome (en naar jou) is een heerlijke feelgood novelle die mij misschien wel meer dan gemiddeld heeft beroerd. Maar volgens mij is dat waar verhalen voor zijn bedoeld, en waarom we ze allemaal op onze eigen manier beleven.

⭐️⭐️⭐️⭐️1/2

Instagram: sheila_hjv_inbooks