Zonnig vakantiewerk

Na al wat ervaring op te hebben gedaan op een Nederlandse camping, gaat de zestienjarige Babet deze keer op een camping in Frankrijk werken. Samen met de Belgische sloddervos Lisa deelt ze een oude stacaravan, en ondanks de rommel hebben ze het samen heel gezellig.

Ook de knappe Nederlandse Sven werkt op dezelfde camping, en eigenlijk vindt Babet hem best leuk. Ze heeft alleen niet het idee dat hij haar ook wel ziet zitten. Het wordt zelfs nog lastiger als ze merkt dat ze niet alleen Sven, maar ook de Franse Julien aantrekkelijk vindt.

“Hij praat zacht, alsof hij wil voorkomen dat iemand anders mee kan luisteren.” Henriët Spronk

Babet is bang dat jongens nooit op haar zullen vallen, dus waarschijnlijk hoeft ze toch niet te kiezen. Of is ze gewoon te onzeker?

Alleen in films van Henriët Spronk is een heerlijk zomers jongerenboek waar niet alleen de doelgroep van zal genieten.

Wat een waanzinnig leuk boek is dit. Precies het soort verhaal dat ik in mijn jeugd zou hebben verslonden. En eigenlijk is dat nu nog steeds zo, want ik kon niet stoppen met lezen en vloog door de bladzijden heen. Het verhaal is lief, vrolijk, grappig, ontroerend en hier en daar zelfs een heel klein beetje spannend. De locatie, de camping en de uiteenlopende personages passen uitstekend bij elkaar en dat zorgt voor een hele lekkere sfeer.

Henriët Spronk pakt je helemaal in met de vlotte hoofdpersonen, die allemaal verschillend zijn en elkaar daardoor hartstikke goed aanvullen. De kriebels die Babet voor zowel Sven als Julien voelt, laten je een beetje met haar mee zwijmelen, en natuurlijk zal je net als ik een favoriet hebben. De auteur laat ook wel wat wolkjes in het verhaal verschijnen en doet dit op een mooie en ontroerende manier, zonder dat ze vergeet om daarna de zon weer op te laten komen.

Alleen in films is een feelgood jeugdboek voor iedereen die van een warm en zonnig verhaal houdt. Naast vakantiewerk, vriendschap en verliefdheid, komen ook een aantal serieuze onderwerpen voorbij, maar wat overheerst is het positieve gevoel dat het verhaal je geeft.

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks