Eén bal, één prins, één dans

Als Lucille een grotere diefstal pleegt dan gebruikelijk, wordt ze betrapt en moet ze rennen voor haar leven. Ervan overtuigd dat ze het niet zal redden vlucht ze het vervloekte bos in, waar ze vrijwel zeker niet meer levend uit zal komen.

Maar in plaats van de dood wacht haar een hele andere bestemming. Lucille komt terecht in een voor haar onbekende wereld, waar ze een verleidelijk voorstel krijgt van een knappe vreemdeling.

Deze onbekende jongeman schenkt haar een jurk, en Lucille hoeft daarin alleen maar als kandidaat te verschijnen op het bal van de prins en een dans met hem te delen. Een dans die haar leven zal veranderen.

“Ik garandeer u dat de enige manier om me vanaf nu te beledigen is om net als ieder ander te blijven dansen zonder een woord met me te wisselen.” Jami Leigh

Dans van de maanroos van Jami Leigh is een fantasy novelle met een vleugje romantiek en verlangen.

Jami Leigh bindt je bij de start gelijk aan het verhaal door er direct spanning in te leggen. Ze zorgt dat je, ondanks dat je het personage nog niet kent, wil dat Lucille volhoudt en veilig wegkomt. De manier waarop ze uiteindelijk ‘verdwijnt’ zorgt niet alleen voor een leuke twist, maar ook voor een nieuw hoofdstuk in het leven van dit pittige karakter, waardoor de lezer de kans krijgt om nog wat meer te weten te komen over Lucille en de wereld waar ze in belandt.

De novelle leest als een vlot sprookje en de twee belangrijkste personages zijn innemend en interessant. Vooral het karakter van Zayne loopt over van charme en overtuigingskracht, terwijl Lucille veel impulsiever en vuriger is. Jami Leigh weeft deze karaktereigenschappen door het verhaal en laat de onderliggende emoties, zinderend heen en weer schieten tussen de twee hoofdpersonen die het verhaal dragen.

Dans van de maanroos is een verhaal over jezelf verliezen in een leven dat niet per se het leven is waar je naar verlangt. Over vergeten en weer weten wat je wil. Over trouw blijven aan jezelf en natuurlijk over de liefde die je blijft uitdagen om je hart te volgen en jezelf niet te verliezen.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks