Aanwijzingen en geheimen

Berry en haar tweelingbroer Ozan zijn enorm geïnteresseerd in alles wat met het bovennatuurlijke te maken heeft. Ze schrijven er vanaf het eiland Jersey zelfs een bekend blog over.

De tweeling wordt opgevoed door hun opa, en als hij een ongeluk krijgt op de zelfde dag dat Berry en Ozan vreemde lichten boven een graancirkel zien, komen ze erachter dat hun familie een groot geheim beschermt.

Wanneer vervolgens de mysterieuze Roth voor hun deur staat, en het duidelijk is dat de tijd is gekomen om het geheim te onthullen, verandert hun leven voorgoed.

“Ozan had een geweldige ontdekking gedaan. Er stond echt een schatkaart die hen zou leiden naar het eerste deel van het geheim…..” Jen Minkman

Sterrenjager van Jen Minkman is een avontuurlijk young adult verhaal waarmee je door verschillende landen reist.

Jen Minkman heeft een hoop (maatschappelijke) thema’s en elementen in haar boek opgenomen, waardoor het voor mij persoonlijk even duurde voordat het echt allemaal bleef hangen. Ik moest overduidelijk gewoon voldoende tijd nemen voor het plaatsen van alles wat er op me af kwam. En daar is helemaal niets mis mee, omdat de auteur mij met haar verhaal liet nadenken over de inhoud en de effecten die het zou hebben op (de beleving van) het verhaal en de personages. En ik kan niet anders zeggen dan dat ik oprecht kan genieten van dat soort positieve uitdagingen.

Sterrenjager is veel breder dan alleen het fantasy verhaal over de sterrenjagers Benny en Ozan. Naast de speurtocht die de hoofdpersonen en hun vrienden ondernemen, de mooie beschrijving van de plaatsen die ze bezoeken, het samenkomen van de puzzelstukjes vol mysterieuze karakters en aanwijzingen, brengt het verhaal misschien wel het allerbelangrijkste. Het vertelt namelijk ook over acceptatie, over jezelf zijn en over liefde in elke vorm die de wereld een beetje mooier kan maken.

Sterrenjager straalt naast avontuur ook warmte uit, en vooral dat laatste zorgde dat ik het boek in een hele aangename sfeer kon afsluiten.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks