Krachtig of krachteloos?

Als eerste vrouwelijke jager van Belterra is Célie vastbesloten te bewijzen dat dat heel goed mogelijk is. Zelfs als niemand, inclusief haar verloofde en tevens kapitein van de jagers, echt in haar gelooft.

Hoe kan ze zich beter bewijzen dan door de dader te ontmaskeren die een aantal magische wezens tot aan de laatste druppel bloed heeft leeggezogen.

Dat onderzoek brengt haar naar de schuilplaats van de dodelijke en prachtige koning van de vampiers, die niet alleen angstaanjagend is, maar ook een gevaarlijke verleiding voor Célie vormt.

“De opluchting die ik even daarvoor voelde, verandert weer in die bekende spanning als ik naar hem kijk.” Shelby Mahurin

De bloedrode sluier van Shelby Mahurin is de start van een spannende nieuwe romantasyserie die zich afspeelt in dezelfde wereld als de Heks & jager serie.

Lezers van de eerder genoemde Heks & Jager serie zullen dan ook best wat bekenden tegenkomen. Het is niet per se nodig om die serie ook te hebben gelezen, maar als je dat nog wel wil gaan doen dan kan je dat, om spoilers te voorkomen, het beste doen voordat je aan dit boek begint. En aangezien deze boeken het lezen meer dan waard zijn, is dat zeker geen vervelende opgave.

In De bloedrode sluier staat Célie centraal. Haar personage heeft al veel meegemaakt en moet zich tot haar eigen frustratie nog steeds bewijzen. Shelby Mahurin laat haar hoofdpersoon een ontzettend sterke groei doormaken. Waar ze, ondanks haar traumatische ervaringen, eerst toch nog wat naïef is, komt ze naarmate het verhaal vordert steeds dichter bij de realiteit te staan. Omdat de auteur dit gefaseerd doorvoert, kan je daar als lezer makkelijk in meegaan en voelt het geloofwaardig.

Shelby Mahurin sleept je mee in een spannend, magisch en broeierig verhaal, waarin ze boeiende personages een intrigerend avontuur laat beleven. De variatie in bovennatuurlijke wezens is fascinerend en de manier waarop ze zich in de wereld van De bloedrode sluier bewegen zorgt voor een avontuur waarin gevoelens ontluiken, strijd onvermijdbaar lijkt en de uitkomst onzeker is.

⭐️⭐️⭐️⭐️1/2

Instagram: sheila_hjv_inbooks