Complot op een vampierkostschool

Doordat er een voor vampiers dodelijk virus onder de mensen woedt, is de vampiergemeenschap aangewezen op de kostbare synthetische bloedvervanger Haema.

Kat en haar moeder kunnen de eindjes nauwelijks aan elkaar knopen, waardoor er nooit genoeg Haema is en dat is niet iets waar Kat haar hele onsterfelijke leven tegenaan wil lopen. Haar toelating tot de prestigieuze vampierkostschool Harcote ziet ze dan ook als een kans om haar leven te veranderen.

Maar als Kat een kamer moet delen met de enige vampier die ze kent en haat, ze geconfronteerd wordt met verwarrende gevoelens en ook nog stuit op een complot en een dode vampier, weet ze niet meer zo zeker of ze op de juiste plek is.

“Mijn hart bonsde alsof ik een bang konijntje was dat wachtte om vermoord te worden.” Sasha Laurens

Jongbloed van Sasha Laurens is een origineel queer fantasy young adult verhaal met een lekker spannend randje.

Sasha Laurens brengt met haar boek iets wat ik nog niet zo heel vaak heb gelezen, namelijk een verhaal over een kostschool met elite vampiers waarin ook de lhbtqia+ gemeenschap vertegenwoordigd is. Alleen die originaliteit maakt het verhaal al bijzonder, maar dat de inhoud ervan verder ook gewoon echt klopt en ontzettend leuk verteld is, maakt het lezen ervan een fijne beleving. En als je los al van elk van de voornoemde elementen in een verhaal kan genieten, dan zal de combinatie ervan je waarschijnlijk ook bevallen.

Jongbloed wordt verteld vanuit de twee queer tieners Kat en Taylor die een verleden met elkaar hebben, waardoor de auteur al snel een zinderende chemie in het verhaal kan leggen. Sasha Laurens beperkt die sfeer niet tot de twee hoofdpersonen, maar laat dit ook bij andere karakters ontstaan. Daardoor heerst er niet alleen spanning door de samenzwering en de vondst van de dode vampier maar ook tussen de diverse personages onderling. Omdat deze spelers zich gedurende het verhaal ontwikkelen in verwachte, en minder verwachte richtingen, ga je ze echt gunnen wat ze toebedeeld krijgen en vormt zich een einde waar je je goed bij voelt.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks