Achter een grote ster staat een nog groter team

Charlotte is het gezicht, het stijlicoon dat iedereen bewondert, maar een imperium bouw je niet alleen. Daarvoor leunt ze zwaar op haar zus Sam en diens beste vriendin Fleur. Zij zijn degenen die haar vergezellen naar premières en vip-events, en bergen werk voor haar verzetten.

“Charlotte kennende moest het een feest uit de duizend worden en dat was het geweest.” Vicky Verbaenen

Iedereen kent de drie vrouwen. Ze staan overal op de gastenlijst, en er is niemand die geen uitnodiging wil voor de legendarische feesten van Charlotte, Sam en Fleur of voor hun lanceringen van nieuwe producten. Een leven in de spotlights is zwaar en de druk is groot.

Door de roem wordt Charlotte steeds onmogelijker, en ze maakt een fatale fout als ze alle waarschuwingen hierover in de wind slaat.

Megalomaan is het debuut van Vicky Verbaenen, die in haar nawoord zegt geen auteur te zijn of te worden, maar desondanks toch een leuk boek aflevert.

Het verhaal van Vicky Verbaenen leest makkelijk en eigenlijk ben je er ongemerkt snel doorheen. Het wordt deels in het verleden en deels in het heden verteld, waardoor je een beeld krijgt hoe de samenwerking tussen de drie vrouwen is ontstaan en gegroeid. De auteur neemt je gedeeltelijk mee in de totstandkoming en de uitbreiding van het merk Vermeersch, en de bij dit luxe brand behorende glitter en glamour.

Vicky Verbaenen brengt ook het leven achter het mooie luchtkasteel dat de buitenwereld ziet naar je toe. Het is boeiend om te lezen hoe ze die verschillende kanten van de door haar gecreëerde wereld belicht. Om nog dieper in het verhaal te kunnen komen, had ik het persoonlijk fijn gevonden om wat meer de daadwerkelijk gevoerde gesprekken te lezen, en iets minder de samenvatting hiervan. Ik denk dat de personages en de verhaallijnen dan nog net iets meer tot leven zouden komen.

In zijn totaliteit heeft Megalomaan mij door de vrolijke schrijfstijl en de glamoureuze inhoud prima weten te vermaken. Vicky Verbaenen schetst een bestaan vol smeuïge gebeurtenissen, geheimen en tomeloze ambitie.

⭐️⭐️⭐️1/2

Instagram: sheila_hjv_inbooks