Nooit, nooit

Charlie en Silas zijn beste vrienden vanaf het moment dat ze konden lopen, en verliefd vanaf hun veertiende. Het is dan ook moeilijk voor te stellen dat ze elkaar ooit zullen vergeten.

Toch is dat gebeurd als hun geheugen is verdwenen en ze zichzelf en elkaar niet meer herinneren. Om de waarheid te achterhalen zullen ze samen moeten werken, zelfs als dat wat ze ontdekken hen niet bevalt.

“Ze deinst terug. Ik weet niet eens waar dat vandaan kwam, ik zweer het. Ik weet niet eens hoeveel ik weeg.” Colleen Hoover en Tarryn Fisher

Never Never is een mysterieuze (young adult) roman die is ontstaan uit een geslaagde samenwerking tussen Colleen Hoover en Tarryn Fisher.

Alhoewel ik van de twee auteurs tot nog toe alleen bekend was met het werk van Colleen Hoover, heeft dit gezamenlijke schrijfproject mij wel zeer nieuwsgierig gemaakt naar de boeken van Tarryn Fisher en heeft het daarnaast de veelzijdigheid van Colleen Hoover bevestigd. En dat zijn sowieso al twee grote pluspunten. Het verhaal dat ze hebben geschreven bevat een berg aan geheimzinnigheid, een heerlijk spannend en paranormaal randje en een aanlokkelijke romance.

Colleen Hoover en Tarryn Fisher vertellen het verhaal vanuit zowel Charlie als Silas, en ondanks het geheugenverlies van de twee hoofdpersonen laten de auteurs hun persoonlijkheid op een geloofwaardige manier door de hoofdstukken heen sijpelen. Ze zoeken en ontdekken allebei op eigen wijze, en ze durven ook naar de stukken van zichzelf te kijken die hen niet helemaal meer aanspreekt of past.

Door de manier waarop ze herinneringen proberen vast te leggen, ontdekken ze steeds een beetje meer van zichzelf. De brieven en notities die daarin een rol spelen zijn mooi geschreven, en geven je als lezer de kans om de personages te leren kennen op het moment dat ze zelf niet meer weten wie ze zijn. De auteurs voorkomen daarbij dat ze in herhaling vallen, waardoor je als lezer nergens het gevoel krijgt dat je steeds hetzelfde leest

Never Never is een geheimzinnige (ya) liefdesroman met een einde dat past bij de sfeer van het verhaal.

⭐️⭐️⭐️⭐️

Instagram: sheila_hjv_inbooks