Brandweermannen en liefde

Gered door de knappe brandweerman?

Oeps, daar sta je dan, in jouw slaapshirt, zonder sleutels voor een dichte deur en jouw huisgenoot is er ook niet. Dat is dus behoorlijk ongemakkelijk. Desiré weet dan ook niet wat ze moet doen. Ze staat tenslotte niet voor haar plezier in deze outfit op straat. Hoe komt ze nu binnen?

Dan ziet Desiré een brandweerwagen naderen. Gelukkig biedt een van de brandweermannen zijn hulp aan. En dat is niet zomaar een brandweerman. Ze wordt geholpen door een wel heel knap exemplaar, die ze na deze ontmoeting niet meer uit haar hoofd kan zetten. Ze moet continu aan hem denken, terwijl ze niet eens weet hoe hij heet.

“Ik kon niet meer praten, niet meer slikken, niet meer ademen. Zijn ogen glansden in het oranjege licht van de lantaarnpaal en er lag een vriendelijke glimlach rond zijn lippen. Op zijn kaaklijn groeide een baard van een dag en ik kreeg zin om mijn handen over de stoppels te wrijven. Zijn blonde haar was kort en in een vlot model geknipt. En dat alles was verpakt in een brandweerpak.” Lily Frank

Haar huisgenote Cissy vindt dat ze hem moet zien te vinden. Maar hoe pak je dat aan, als er in jouw stad zoveel brandweerkazernes, en nog meer brandweermannen zijn?

In Brandend Verlangen van Lily Frank kan je meegenieten met de crush van Desiré, op de brandweerman die haar uit een ongemakkelijke situatie heeft gered.

Lily Frank neemt je mee in de dagdromen die Desiré heeft over haar, nog onbekende, reddende engel. Het is duidelijk dat ze hem opwindend vindt, maar je kunt ook merken dat Desiré hoopt op meer dan alleen aantrekkingskracht. Ze hoopt op ware liefde.

Desiré is een ideaal personage voor deze novelle. Zeker in een wat korter verhaal, is het fijn als de personages je direct aanspreken. Er is tenslotte toch minder ruimte voor uitgebreide introducties. De start van het verhaal , en het direct tot de verbeelding sprekende hoofdpersonage, trekken je in deze novelle al snel over de streep.

Iets in de manier waarop Desiré haar brandweerman probeert te vinden, laat je als lezer al een beetje vooruit denken. Het geeft de ruimte, om rondom deze zoektocht met Desiré mee te fantaseren. En wie wil er nu niet af en toe eens heerlijk wegdromen bij de liefde en de weg daar naartoe.

Brandend Verlangen van Lily Frank bevat, naast het feelgood verhaal van Desiré, ook nog een kort bonusverhaal dat voor wat diversiteit zorgt. Je kan in dit boek dus dubbel genieten van de liefde. Brandend Verlangen, inclusief bonusverhaal, krijgt 4 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks