Vriendschap en een avontuurlijke reis

sheila_hjv_inbooks 12 oktober 2019
In Das en het grote avontuur van Suzanne Chiew en Caroline Pedler, gaat Das samen met zijn dierenvriendjes op een avontuurlijke reis.

Op een dag hoort Das allemaal lawaai buiten zijn huis. Wanneer hij daar gaat kijken ziet hij drie kleine vogeltjes. Konijn en Egeltje vertellen dat de vogeltjes hun groep zijn kwijtgeraakt. Één klein vogeltje is ook nog gewond.

De vogeltjes zijn natuurlijk heel verdrietig omdat ze hun groep missen en niet weten wat ze moeten doen. Das hoeft gelukkig niet lang na te denken. Ze mogen bij hem komen logeren totdat het kleine vogeltje weer kan vliegen.

Wanneer het tijd is, voor de vogeltjes, om te gaan, bedenkt Das een plan. Hij en zijn vriendjes zullen daardoor een groot avontuur beleven.

Het boek Das en het grote avontuur van Suzanne Chiew en Caroline Pedler ziet er heel aantrekkelijk uit. Het is mooi, ruim van opzet en kan wel tegen een stootje.

De bladzijden in het boek zijn groot en glanzend, waardoor de tekeningen goed tot hun recht komen. Ook is er hierdoor veel ruimte om de dieren uit het boek in beeld te brengen. Hun gezichtsuitdrukkingen zijn op deze manier heel duidelijk zichtbaar.

Het verhaal van Das en zijn vriendjes is fijn om te lezen. De letters zijn duidelijk en speels. Je leest in dit boek over vriendschap, over elkaar helpen en over moed. Doordat Das de kleine vogeltjes helpt, gaan ze moedig op reis en beleven ze samen een avontuur.

Das en het grote avontuur is leuk om voor te lezen, om met jonge kinderen samen te lezen of om gewoon plaatjes in te kijken. Ik geef dit boek 4 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks