Geloof je in een tweede kans?

sheila_hjv_inbooks 12 februari 2020
Abby heeft net een waardeloze date achter de rug, en ze is blij dat ze weer naar huis kan. Op weg naar haar auto gebeurt er iets verschrikkelijks. Voor haar ogen wordt iemand vermoord en de daders hebben haar gezien. Ze kan maar net ontkomen aan de kogel die op haar wordt afgevuurd.

In een soort roes wordt ze naar het politiebureau gebracht, om een verklaring af te leggen. Wanneer de agenten die haar verklaring zullen afnemen, de kamer binnenkomen, herkent ze één van hen onmiddellijk. Het is Colton. De jongen bij wie ze in de klas heeft gezeten en op wie ze, in haar jeugd, stiekem een oogje had. Een ding is zeker, hij is nog minstens zo knap als vroeger.

“Mijn hart stopte voor de tweede keer die avond. O mijn God. Ik voelde mijn ogen wijd openschieten toen ik de tweede man aangaapte. Hij keek me met dezelfde blik van ongeloof op zijn bizar knappe gezicht aan. Ik hoefde niet eens zijn naam te horen. Ik wist precies wie hij was.” Jennifer L. Armentrout

Colton voelt de drang om Abby te beschermen nadat ze het gevaar in de ogen heeft gekeken. Kan hij ervoor zorgen dat ze veilig blijft? En gelooft zij, net als hij, in een tweede kans?

Droom van mij van Jennifer L. Armentrout is het zevende deel uit de Wacht op mij serie. Dit deel is ook prima los te lezen wanneer je deze serie nog niet kent.

Boeken binnen dit genre brengen meestal een prettig soort voorspelbaarheid met zich mee. We zouden tenslotte behoorlijk teleurgesteld zijn, als de hoofdpersonen uiteindelijk niet bij elkaar komen. Het is hetgeen wat daar omheen gebeurt, dat mede bepaalt hoeveel je van het boek geniet.

De personages, in dit verhaal, zijn aardig en Abby is iemand waarmee je je gemakkelijk identificeert. Ze heeft al het een en ander meegemaakt, leeft soms wat teruggetrokken, maar ze probeert wel iets van haar leven te maken. Haar onzekerheden zijn, net als het feit dat ze zich daarvoor schaamt, herkenbaar.

Het feit dat Colton en Abby elkaar van vroeger kennen, maakt dat ze elkaar al direct aardig vinden. Dat de hoofdpersonages in eerste instantie eens niet afwijzend tegenover elkaar staan, is voor de afwisseling ook best fijn.

Tot nog toe heb ik eigenlijk alleen de young adult boeken van Jennifer L. Armentrout gelezen. Maar met dit new adult verhaal trekt ze mij opnieuw over de streep. Het verhaal leest ontzettend vlot en het boeit. Ik kan daardoor alleen maar tot de conclusie komen, dat ik hou van de manier waarop deze auteur haar verhalen vertelt.

De rest van de Wacht op mij serie gaat dan ook, per direct, op mijn wil ik nog lezen lijst. Droom van mij is ‘gewoon’ een lekker en ontspannend leesboek en krijgt 5 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks