Zou jij het willen weten?

sheila_hjv_inbooks 04 augustus 2020
Callie heeft grote dromen over mooie verre reizen. Dromen waar ze tot op heden nog niets mee heeft gedaan. In plaats daarvan werkt ze in de koffiezaak van haar overleden vriendin. Naast het verdriet over dat verlies, heeft ze ook in de liefde nog niet echt haar geluk gevonden. Dan ontmoet ze Joel.

“Joel was vandaag een van de laatste klanten, en toen hij vertrok speelde ik met de gedachte om achter hem aan te rennen en hem mee te vragen. Op dit moment is hij beslist het leukste aan mijn werk - hij kan me vloeren met een glimlach en me met een oogopslag laten blozen.” Holly Miller

Joel is niet alleen bang voor het leven, hij vreest vooral de liefde. Zijn geheim dwingt hem om nooit meer van iemand te gaan houden. Maar de liefde laat zich niet altijd dwingen. Hoe waar dat is, ontdekt Joel wanneer hij Callie ontmoet. Alles wijst erop dat ze bij elkaar horen. En ook al doet hij nog zo zijn best, hij kan niet bij haar wegblijven.

Al vanaf de eerste ontmoeting denkt Joel veelvuldig aan Callie. Zou een relatie dan toch mogelijk zijn? Of maakt zijn geheim elke kans op liefde onmogelijk?

Een glimp van jou van Holly Miller is een niet alledaags liefdesverhaal vol keuzes en angsten.

Holly Miller geeft in Een glimp van jou het woord aan zowel Joel als aan Callie. Twee bijzonder opofferingsgezinde en genereuze personages, die eigenlijk allebei niet alles uit het leven halen. In de loop van het verhaal leren ze wel dichter bij zichzelf te blijven en maken ze hierin een mooie ontwikkeling door.

De eerste helft van het verhaal verloopt wat trager en daar blijft het, ondanks de mooie inhoud, naar mijn mening toch een beetje afstandelijk voelen. Gek genoeg werd ik wel geraakt door de tweede helft van het boek. Daar vloog ik ineens door de bladzijden heen. Dit bewijst maar weer dat je niet alleen op een eerste indruk moet afgaan. Je zou daardoor iets moois kunnen mislopen.

Naast het, wat ongewonere, liefdesverhaal lopen nog een aantal fijne verhaallijnen. Het boek snijdt onderwerpen aan die je niet automatisch aan een feelgood verhaal koppelt. Toch is dat, in dit geval, niet alleen van toegevoegde waarde, het zorgt er tevens voor dat je, ook in het eerste stuk, wil blijven doorlezen.

Al met al is Een glimp van jou van Holly Miller, ook met de wat trage eerste helft, een boek om van te genieten. Het verhaal is niet standaard, de personages zijn leuk en het einde is ronduit ontroerend. Ik geef Een glimp van jou 3.5 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks