In Ga je mee van Isabel van Duijne gaat Aapje op pad. Hij wil lekker buiten zijn nu het zulk mooi weer is. Al snel komt hij IJsbeer tegen en genieten ze met zijn tweetjes van de mooie dag.

Onderweg komt Aapje steeds meer vriendjes tegen. Ieder vriendje heeft een ander voertuig, waarmee ze samen verder gaan. Er zijn steeds meer vriendjes en steeds meer voertuigen.

Wanneer het ineens begint te regenen schuilen ze op een boot. Dat is voor sommige van de vriendjes natuurlijk best wel spannend, al dat geschud op het water, maar gelukkig hebben ze elkaar.

Wanneer de zon er weer is, kunnen Aapje en alle andere dieren verder reizen. Zo maken ze er met zijn allen een hele leuke dag van.

Ga je mee van Isabel van Duijne is een harmonicaboek. Het is van stevig en dik karton, wat jonge kinderen makkelijk beet kunnen pakken. Het boek kan eenvoudig opengevouwen en dichtgeklapt worden, waardoor het ook leuk is om mee te spelen.

In Ga je mee reist Aapje over land. Samen met andere dieren maakt hij kennis met allerlei voertuigen, die zich allemaal anders voortbewegen. Zo kunnen kinderen spelenderwijs leren hoe die voertuigen eruitzien.

De tekeningen zijn vrolijk en de dieren hebben een blijde en prettige uitstraling. Zelfs als het iets spannender is, houden de dieren hun lieve uiterlijk.

De voertuigen zijn op, een voor jonge kinderen, herkenbare wijze in beeld gebracht. Ze kunnen lekker naar de kleurrijke plaatjes kijken en de korte verhaaltjes zijn prettig om voor te lezen. Ik geef Ga je mee 3.5 sterren.

Deze recensie schreef ik voor, en is terug te vinden op, de blog In de Boekenkast: https://indeboekenkast.com

Reacties op: Leuk en leerzaam kinderboek

Ga je mee? - Isabel van Duijne
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 10,00