Maak van je huis een thuis

sheila_hjv_inbooks 12 januari 2020
Kan je jouw woongenot op magische wijze vergroten? In HausMagick vertelt Erica Feldmann of en hoe dat kan.

Erica Feldmann voelde zich als kind vaak ongemakkelijk en verlegen bij groepen mensen. Om de controle terug te krijgen, zocht ze verbinding met de energie van de ruimte waarin ze zich in bevond. Dit wekte haar interesse in zowel interieurinrichting als magie/hekserij.

Na haar studie is ze een bedrijf gestart waarin ze beide zaken combineert. Een bedrijf met als doelstelling mensen de tools te geven om, ook met weinig geld, hun huis in balans te brengen.

Zo ontdekte ze bijvoorbeeld dat veel ingrediënten voor magische formules en bezweringen lastig verkrijgbaar zijn. In haar winkel, HausWitch Home + Healing, zijn deze ingrediënten verkrijgbaar en worden ze waar nodig gebundeld.

Erica Feldmann stelt, dat goed voor jezelf zorgen ook betekent dat je een fijn thuis moet creëren. Voor het omtoveren van jouw woonruimte in een thuis, benoemt ze zes fundamentele elementen. Zijnde: manifestatie, zuivering, bescherming, comfort, harmonie en balans.

HausMagick gaat niet over spullen om jouw huis mee in te richten, en staat niet vol met stylingtips. Het geeft uitleg over handelingen en rituelen die je kunt uitvoeren om jouw huis tot een thuis te maken.

Aan hand van voorbeelden, onder andere uit haar eigen leven, laat Erica Feldmann je kennismaken met allerlei verschillende magische hulpmiddelen. Zo leer je beknopt meer over onder andere balans, de vier elementen, crystal healing, het laden van voorwerpen met energie, astrologie, tarot, meditatie, voeding en kruidengeneeskunde. Voor diverse formules voorziet het boek je van een lijst met ingrediënten en een werkwijze.

De lezer wordt meegenomen door de, eerder genoemde, zes fundamentele elementen en de rituelen die daarvoor gedaan kunnen worden. Allemaal zijn ze gericht op het creëren van balans en een heilzaam thuis.

Wanneer je geen interesse hebt in magie en spiritualiteit, dan zal dit boek je waarschijnlijk minder aanspreken. Maar als je openstaat en/of geïnteresseerd bent in dit soort zaken, dan is HausMagick een boeiend boek om te lezen. Het feit dat de auteur voorbeelden uit haar eigen leven gebruikt, geeft het boek een persoonlijk tintje.

Zelf las ik, met veel plezier, het Ebook, maar ik denk wel dat het geheel, waaronder de foto’s, beter tot zij recht komt in de papieren versie. Zeker als je het boek vaker wil gaan gebruiken om de rituelen en tips toe te passen.

Voor de liefhebber van spirituele aangelegenheden is HausMagick een leuk (doe)boek om te lezen en/of om er tips en tricks uit te halen. Het krijgt 3.5 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks