De hond vertelt

sheila_hjv_inbooks 04 oktober 2019
In Het loopt wel los van Marjan Scheer kijkt de hond Troy, nu hij langzaam ouder wordt, terug op zijn leven.

Troy is geadopteerd. Hij woonde in zijn jonge jaren al in best veel huisjes. Gelukkig kwam Marjan hem bezoeken in het asiel (zo noemen mensen dat), en mocht hij met haar mee. Hij kon zijn geluk natuurlijk niet op.

Met Marjan gaat hij naar school, omdat hij nog best veel moet leren. Troy weet niet wat een sterke, stoere hond nog zou moeten leren, maar dat maakt hem eigenlijk ook niet uit. Hij vindt het daar wel leuk.

“Toen ik na een week eindelijk verlost werd van die vreselijke lampenkap, was de opluchting van korte duur. Ik kon weer met mijn kop tussen mijn achterpoten komen en kwam tot een vreselijke ontdekking. Ik miste iets, nee ........ ik miste er twee!” Marjan Scheer

Troy houdt niet zo van die mijnheer in die lichte kamer, waar hij op een tafel moet staan. Maar verder houdt Troy van bijna alles. Knuffelen, op pad gaan met Marjan, spelen met zijn vriendjes en natuurlijk eten: hij het vindt allemaal geweldig.

Marjan Scheer heeft Troy, de hond uit Het loopt wel los, samen met haar toenmalige partner, uit het asiel gehaald en in huis genomen. Dit betekende voor alle partijen wel wat aanpassing.

Ze laat Troy het verhaal van zijn leven vertellen en hij vertelt dit met veel humor. De toon van het verhaal geeft je het idee dat je echt naar de gedachten van een hond luistert. Dit maakt dat je er zin in hebt om met Troy door zijn leven te wandelen.

Het loopt wel los zal in eerste instantie vooral hondenliefhebbers aanspreken. Ik denk dat veel mensen met een hond, dolgraag zouden willen weten wat er in het hoofd, van hun gezinslid op vier poten, omgaat. Waarschijnlijk heb je, net als ik, wel eens bedacht wat hij of zij denkt bij een bepaalde blik.

Wat mij betreft is Het loopt wel los een leuk verhaal voor iedereen die van een boekje met humor houdt. Troy is een no nonsens hond om van te houden. Hij beleeft het leven op een heerlijk ongecompliceerde manier.

Het loopt wel los van Marjan Scheer is een klein boekje om lekker even mee te gaan zitten. Van mij had het best iets langer mogen duren. Het boekje krijgt 4 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks