Zomers en romantisch

Met Jackie en Jones: Een zomer vol liefde en misverstanden van Lizzie van den Ham waan je je even op reis door het zonnige Frankrijk.

Jackie werkt voor Troubadour Themareizen, waar ze de themavakanties verzorgt naar het Verenigd Koninkrijk. Wanneer een collega, die normaal gesproken de Franse themareizen verzorgt, haar been breekt wil hun baas dat Jackie de reis overneemt. Zij is tenslotte de enige die, naast Eloise, de Franse taal beheerst.

De schrik slaat Jackie om het hart, want ze heeft gelogen op haar CV, ze spreekt helemaal geen Frans. Toch kan Jackie niet weigeren. Anders zou ze haar baas moeten vertellen dat ze niet helemaal eerlijk is geweest. Gelukkig weet ze haar vriendin Nina over te halen om met haar mee te gaan, zodat Nina haar kan helpen met de Franse taal.

“Ze moesten nog vijf minuten wachten voor ze de grot in mochten, en in die vijf minuten wilde Jackie heel graag buiten zicht een hysterisch potje gaan janken. Hoe moest ze dit in godsnaam gaan oplossen” Lizzie van den Ham

Ondanks een goede voorbereiding begint Jackie met het lood in haar schoenen aan de groepsreis. Als blijkt dat de neef van haar baas, Jones Schulte, ook meegaat, weet Jackie dat ze extra voorzichtig moet zijn. Ze moet afstand van hem houden. Gelukkig treft Jackie een hele leuke groep. Alleen dat afstand houden van Jones blijkt een probleem te zijn. Waarom is het dan ook zo een ontzettend knappe en leuke man?

Lizzie van den Ham heeft een vrolijk en leuk boek afgeleverd. Jackie en Jones: Een zomer vol liefde en misverstanden leest prettig. In het begin van het boek worden een aantal punten, bijvoorbeeld dat Jackie geen Frans spreekt, wel wat vaak herhaald. Dat was wat mij betreft niet nodig geweest, maar het heeft mijn leesplezier niet negatief beïnvloed.

Jackie en Jones zijn fijne personages. Dat Jackie net niet helemaal een standaard meisje is en dat Jackie en Jones allebei soms een beetje onhandig doen maakt hen, wat mij betreft, alleen nog maar leuker.

De setting van het verhaal is echt een pluspunt. De reis door Frankrijk, de diversiteit van de groepsleden, de leuke chauffeur en het mooie weer maken Jackie en Jones: Een zomer vol liefde en misverstanden tot een zomerse leesbeleving.

Voeg daar nog de spanning tussen Jackie en Jones en een andere opbloeiende romance aan toe en dan heb je alle ingrediënten van een toffe feelgood roman.

Tijdens het lezen van Jackie en Jones: Een zomer vol liefde en misverstanden van Lizzie van den Ham kreeg ik eigenlijk zelf ook zin om me bij de groep te voegen en lekker mee te reizen. Het boek doet waar het voor bedoeld is: het laat je achter met een goed gevoel en krijgt daar vier sterren voor.

Deze recensie schreef ik voor, en is terug te vinden op, de blog In de Boekenkast: https://indeboekenkast.wordpress.com

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks