Heksen, tijdreizen en vriendschap

Iedere verandering heeft gevolgen.

De rust is weer even teruggekeerd in het leven van Olivia, Leonard (Nerd) en Rosalind (Rosie). Olivia en Nerd hebben kunnen wennen aan de magische krachten van Olivia en de aanwezigheid van Rosie. En Rosalind heeft kunnen wennen aan haar compleet nieuwe leven.

Maar de rust is van korte duur. Olivia ziet overal het gezicht van een goede bekende, en een oude, magische en vreselijk valse vijand stapt opnieuw in hun leven. Deze vijand is uit op wraak. Het is dan ook al heel snel duidelijk dat ze, om de strijd met deze vijand aan te kunnen gaan, opnieuw moeten tijdreizen. Eenmaal aangekomen, ontdekken ze dat er iemand met hun is meegereisd.

“Terwijl ik spreek, zakken mijn vrienden onder water. Dat voel ik, doordat de druk een beetje verandert. Dat verloopt volgens plan. Maar ik moet me blijven concentreren. In mijn ooghoek zie ik een vervormde schaduw aan de rand van het zwembad. De feestlichten accentueren de vorm van een mens.” Maja Vermeulen

Zullen de vrienden in staat zijn om de boosaardige tovenaar te vinden? En kunnen ze hem stoppen?

Heksenzielen - Boek 2 - Magische redding is het tweede deel uit de Heksenzielen serie.

Maja Vermeulen gaat ook in dit deel direct spannend van start. Wel vind je vooraan in het boek een korte samenvatting van hetgeen er in het eerste deel, Krachtig ontwaken, is gebeurd. Handig voor wie dit eerste deel al enige tijd geleden heeft gelezen, of voor de nieuwe lezers van deze serie.

Na de epiloog in Krachtig ontwaken, had ik een bepaalde voorstelling van het begin van Magische redding. Maja Vermeulen verrast echter met de start van het verhaal. In volle vaart en zonder verdere toelichting, belanden we direct in een enerverend stuk. Dit alles zorgt dat je onmiddellijk met volledige aandacht aan het lezen gaat.

Magische redding is net iets spannender dan het eerste deel en het voelt ook wat gevoeliger. De auteur geeft vooral ruimte aan de spanning, de magie en het avontuur. Alhoewel niet volledig uitgediept, krijg je daarnaast leuke personages voorgeschoteld waar je, in het geval van de vrienden, zeker sympathie voor zal voelen. Het plot rondom de verstekeling lag misschien een beetje voor de hand, maar dat heeft mij zeker niet gestoord. Het blijft nog steeds plezierig om te lezen.

Heksenzielen - Boek 2 - Magische redding, is opnieuw een fijn verhaal vol avontuur vriendschap, magie en boze tovenaars. Ik heb genoten van dit tweede deel uit de Heksenzielen serie en kijk uit naar een vervolg. Ook dit deel krijgt 4 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks