Bekend spel, nieuwe regels!

sheila_hjv_inbooks 09 augustus 2020
Steekspel tussen twee vrouwen die niets en alles te verliezen hebben.

De wat gezapige boekenclub van Charlotte en Amy staat op zijn kop als de nieuwe buurvrouw verschijnt. Ze komt niet alleen onuitgenodigd, ze neemt ook direct de regie van de boekenclub over wanneer ze voorstelt iets opwindenders te doen.

Ze wil een soort ‘nooit heb ik ooit’ spelen, maar dan moet iedereen het ergste dat ze ooit gedaan hebben vertellen. Amy ziet dat totaal niet zitten. Zij heeft namelijk een groot geheim dat ze angstvallig verborgen wil houden. Al snel blijkt echter dat Roux Amy’s geheim kent, en haar geheimhouding heeft een prijs.

“ ‘Wil je niet spelen? Dat slaat nergens op,’ zei ze, en nu was haar totemdier een duistere versie van de Kat met de hoed. Het was een wilde kat, binnengedrongen om rampspoed aan te richten in een huis waarnaar geen moeder meer zal terugkeren. In dit huis was ik de enige moeder, en ik had de rampspoed binnengelaten.” Joshilyn Jackson

Roux denkt Amy makkelijk te kunnen verslaan met haar spel, maar Amy heeft veel te verliezen en biedt weerstand. In het spel dat dan volgt, moet nog maar blijken wie van de twee de beste speler is.

Nooit heb ik ooit van Joshilyn Jackson is een geslepen kat en muis spel tussen twee vrouwen die niet voor elkaar onder willen doen.

Joshilyn Jackson lijkt je mee te nemen naar een beetje saaie woonwijk waar niet al teveel gebeurt. Maar al snel brengt ze wat kleine scheurtjes aan in de perfecte maskers van de aanwezige vrouwen. Hierdoor worden er gelijk al wat smakelijke geheimen onthult. Vanaf dat punt wordt de spanning opgevoerd naar het eerste treffen tussen Roux en Amy.

De twee sterke karakters worden goed neergezet. De geheimzinnigheid die Roux omhult en het geheim van Amy zorgen voor wat spannende raadsels. De familie van Amy en Roux, en de vriendin van Amy, zorgen voor een mooi tegengewicht in de gespannen sfeer tussen de twee vrouwen.

Na de verrassing van het spel, lijkt het onderlinge steekspel heel even een herhaling van zetten te worden. Maar net voordat ik me daaraan ging storen, werd de inzet verhoogd en was de spanning terug. Terwijl bepaalde zaken best te voorspellen waren, werd ik toch een paar keer behoorlijk verrast door een aantal onvoorziene twists.

Met Nooit heb ik ooit bouwt Joshilyn Jackson een spannend verhaal om een niet zo onschuldig spel, en heeft ze rondom het einde nog een knappe, onverwachte wending in petto voor de lezer. Nooit heb ik ooit krijgt 3.5 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks