Verliefd op de broer van je huisgenoot.

sheila_hjv_inbooks 19 november 2020
Twee punten van haar lijstje kan Dani al afstrepen. Het volgende punt is een onenightstand. De sexy Jax is zeker een geschikte kandidaat. Maar als het vuur tussen hen begint te branden, wordt het lastig voor Dani om Jax als een onenightstand te blijven zien.

Tot het moment dat Dani, Jax opnieuw ontmoet en hij haar compleet negeert. Ze had ook beter moeten weten. Ze hadden al gezegd dat deze voetbalgod een player was. Waarom zou dat bij haar anders zijn. En als hij dan ook nog de tweelingbroer van haar kamergenote blijkt te zijn, weet ze het zeker: Ze moet hem uit haar hoofd zetten.

“Ik knipper met mijn ogen. Hij kijkt glimlachend op me neer en het is alsof de hemel zich opent, hij is zo knap dat het pijn doet om naar hem te kijken, maar voordat ik de moed heb verzameld om iets terug te zeggen claxonneert zijn vriend. Jax kijkt naar de suv, naar mij, en loopt glimlachend weg.” Lex Martin

Wanneer Dani genoodzaakt is om veel tijd met Jax door te brengen, brengt hij haar hart opnieuw op hol. Kan Dani voorkomen dat haar hart weer gebroken wordt?

In Onvergetelijk vertelt Lex Martin over het liefdesleven van Dani en Jax, die de tweelingbroer van Clem uit Gek van Clementine is.

Onvergetelijk is een boek in het new adult genre. Een genre dat ik regelmatig met zeer veel plezier lees. En toch weet Lex Martin me te verrassen met haar verhaal,door de gevoelige en ontroerende verhaallijnen die ze eraan heeft toegevoegd. Een keuze die niet perse het feelgood gehalte verhoogt, maar het verhaal wel van een soort diepte voorziet, die het gevoel van, en voor, de personages versterkt.

Lex Martin schrijft met een bepaalde flair die jouw aandacht naar het boek blijft trekken. Het lezen gaat makkelijk en het verhaal houdt je vast. De auteur hanteert een goede balans tussen liefde en lust, vreugde en verdriet, berusting en woede en tussen netjes en ondeugend. Hierdoor wordt van niets, teveel op de lezer losgelaten.

Ondanks dat ik Gek van Clementine niet gelezen heb, kon ik Onvergetelijk prima volgen. Dit boek gaat echt over Jax en Dani. Maar er is (gelukkig) wel een rol weggelegd voor andere karakters. Bij elkaar vormen ze een leuke groep met lieve, grappige en soms onhandige personages, waar je meer over wil lezen. Een groep die een fijne omlijsting vormen van de twee hoofdpersonages.

Onvergetelijk van Lex Martin is een heerlijk boek om eens lekker mee op de bank te kruipen. Een boek met personages waarmee je met veel plezier een paar leesuurtjes doorbrengt. Binnen dit genre verdient Onvergetelijk wat mij betreft 5 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks