Tradities en dromen

sheila_hjv_inbooks 18 december 2019
Wat willen de visioenen en dromen van Ivy en Tyler, laten zien?

Ivy heeft zich lang geleden afgesloten voor haar voorspellende dromen, omdat deze haar bang maakte. Maar net als haar zus Amber, heeft Ivy het tweede gezicht.

Wanneer Ivy, samen met haar vriendin Grace, naar het Hopi-reservaat gaat voor een maatschappelijk project, ontmoet ze de boze en gesloten Tyler. Vanaf dat moment wordt Ivy overvallen door dromen over Tyler, en weet ze dat ze haar gave niet langer kan negeren.

“Toen ze klein was, had ze weleens voorspellende dromen gehad of vreemde dingen gezien die ze helemaal niet kon weten, maar ze had zich ervoor afgesloten omdat ze er bang van werd. Zowel zij als Amber hadden dat “tweede gezicht” volgens hun vader van zijn moeder.” Jen Minkman

Ondanks een moeizame start groeit Ivy naar Tyler toe. Ze komt erachter dat ook Tyler wordt geplaagd door visioenen.

Als blijkt hoe groot en gevaarlijk de situatie is, schakelen ze de hulp in van de vrienden van Ivy. Ze hebben tenslotte al eerder voor een dergelijke uitdaging gestaan. Samen met oude en nieuwe vrienden, gaan ze de strijd aan met een gevaarlijke bedrieger.

Stilte in de storm van Jen Minkman is het lang verwachte vervolg op Schaduw van de tijd. En wat fijn, dat het ook nu weer een heerlijk verhaal is.

Jen Minkman laat het verhaal niet direct losbarsten, maar neemt de tijd om de lezer kennis te laten maken met het Hopi-reservaat waar Ivy en Grace verblijven.

Als lezer leer je daardoor eerst meer over de cultuur, de gebruiken, de goden en de geesten. Ik vind het altijd mooi om te lezen over mensen die leven met respect voor de natuur en spiritualiteit. Jen Minkman heeft dat in haar verhaal duidelijk voelbaar gemaakt.

Toch beginnen er al snel duistere elementen en mysterieuze zaken het verhaal binnen te sijpelen. Hierdoor wordt het verhaal steeds een beetje spannender.

Ook in dit deel ben ik weer gegrepen door de respectvolle en onvoorwaardelijke vriendschap. De grote vriendengroep is ruimdenkend, en schiet direct te hulp als dat gevraagd wordt. Iedereen krijgt de ruimte om te doen wat ze moeten of willen doen, zonder dat daar verwachtingen aan gekoppeld worden.

Stilte in de storm ademt, naar mijn mening, verdraagzaamheid en respect uit. Jen Minkman heeft met alle eerder genoemde ingrediënten, een romantisch en spannend vervolg gegeven aan Schaduw van de tijd. Dit verhaal, waarin oude en nieuwe vrienden zich verenigen, krijgt 4.5 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks