Spanning die je bij de les houdt

sheila_hjv_inbooks 13 november 2019
Heeft de mooie en jonge Angelina daadwerkelijk interesse in een relatie met de veel oudere professor.

Wanneer professor Hans Mayer na één van zijn lezingen, in contact komt met de veel jongere Angelina, weet zij hem behoorlijk te intrigeren. Hans, wiens vrouw twee jaar geleden is overleden, houdt sowieso wel van jonge vrouwen. Angelina lijkt ook geïnteresseerd in Hans. Alleen is dat om andere redenen dan Hans kan vermoeden.

Op het moment dat Hans, Angelina een dienst bewijst, komt hij in contact met nog een andere vrouw. Ook zij heeft interesse in de professor. Ondanks het feit dat haar man vermist wordt, zoekt deze vrouw toch toenadering. Ondertussen raakt Hans ook nog eens verwikkeld in een onduidelijke en beangstigende situatie, waar hij geen controle over heeft. Hij lijkt steeds verder weg te zakken in de intriges die zich om hem heen samenpakken.

“De derde jongen op de laatste rij had een kruis over zijn gezicht gekregen, dat diep in het fotopapier was gegaan en eerder was aangebracht met de kracht van afwijzing dan met de zachte druk van herinnering. Van het kruis vertrok een pijl naar enkele woorden die in de witte rand rond de foto waren geschreven. ‘Je zult de gelijkenis onmiddellijk merken’, stond er.” Bogaerts

Al snel blijkt, dat de situatie die is ontstaan te maken heeft met het verleden van Hans. Is alles met elkaar verbonden? Of wordt de professor van verschillende kanten belaagd?

Sugar daddy is een spannende en ingewikkelde thriller geschreven door het schrijversduo Bogaerts.

Het Belgische duo Bogaerts bestaat uit Willy Bogaerts en Steven Bogaerts. Vader en zoon, die onder de naam Bogaerts al diverse thrillers op hun naam hebben staan.

Sugar daddy kruipt, gedurende het verhaal, steeds meer in jouw hoofd. Door de wisselingen in tijd en van personage wordt je continu heen en weer geslingerd. Er wordt regelmatig op situaties en omstandigheden gezinspeeld, waardoor jouw vermoedens geprikkeld worden. Maar omdat niet alles direct duidelijk wordt, blijf je twijfelen.

Telkens worden er nieuwe spelers aan het spel toegevoegd, waarmee weer nieuwe intriges in het verhaal worden gebracht. Zo ontstaat er een interessant steekspel rondom het personage van Hans.

De heren weten met allerlei toespelingen de gedachten van de lezer alert te houden. Doordat je doorlopend verbanden probeert te leggen, blijft de spanning door het hele boek aanwezig.

Sugar daddy van Bogaerts is een bijzondere thriller die je op een aangename manier bij de pinken houdt. Ik geef het 4 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks