Gecompliceerde liefde

Zij zoekt toenadering en hij schept afstand.

Eindelijk is het zover. Nadat Sverre al een paar keer bij Linde in Nederland is geweest, gaat ze nu naar hem toe. Een hele week samen in Noorwegen, als een echt stelletje. Ze kan niet wachten om hem op het vliegveld in de armen te vliegen.

“Met hangende schouders begeef ik me in zijn richting. Waarom is Sverre zelf niet gekomen? Vindt hij me niet belangrijk genoeg? Geen wonder dat hij nooit eerder een echte relatie heeft gehad, als hij zo’n botte hork is die zijn vriendin nog niet van het vliegtuig komt halen. Als ik mezelf tenminste al zijn vriendin kan noemen.” Emma Zegers

Linde is dolgelukkig als ze eenmaal bij Sverre in Oslo is, en neemt zich voor om alles uit de week te halen. Maar het valt allemaal nogal tegen. Echt romantisch is het niet, en praten over de toekomst lijkt al helemaal onmogelijk. Elke poging om Sverre beter te leren kennen kapt hij af, en elke keer lijkt hij weer meer afstand te nemen. Linde had gehoopt dat ze dat stadium nu wel voorbij zouden zijn.

Linde kan zich een leven zonder Sverre niet meer voorstellen, maar van de manier waarop het nu gaat, wordt ze ook niet gelukkig. Hoe kan ze hem overtuigen dat er een toekomst voor hen samen is?

Versplinterd vertrouwen pakt de ingewikkelde relatie van Linde en Sverre op, na de gebeurtenissen in Versplinterd verlangen.

Emma Zegers neemt de lezer direct mee in het verhaal, en er wordt weinig herhaald uit het eerste boek over Sverre en Linde. Hierdoor is het op zich wel prettig, als je het eerste deel ook gelezen hebt. Dat wil echter niet zeggen, dat Versplinterd vertrouwen helemaal niet los gelezen kan worden.

De relatie van Sverre en Linde wordt, voor een deel, bepaald door een aantal emotionele blokkades bij Sverre. Hierdoor is het niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Dit, en het verschil in toekomstvisie, geeft de romance een scherp en interessant randje.

Het verhaal wordt echt vanuit het oogpunt van Linde verteld. Haar onzekerheid en onmacht ten aanzien van haar relatie met Sverre, worden tastbaar naar voren gebracht. Linde gaat helemaal op in de relatieperikelen. Hierdoor heeft ze soms wat weinig oog voor andere zaken en mensen, en draaft ze af en toe een beetje door. Emma Zegers zet de all in instelling van Linde met betrekking tot haar gevoel voor Sverre, overtuigend en consequent neer.

Versplinterd vertrouwen gaat over aantrekken en afstoten, over de angst voor de liefde en de hoop op een succesvolle uitkomst. Kortom het beschrijft de relatie van Linde met haar rockster Sverre. Daarnaast bevat het een speurtocht die veel romantische harten sneller zal laten kloppen. Ik geef dit boek 4 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks