Allerlei vliegvoertuigen

sheila_hjv_inbooks 22 oktober 2019
In Vlieg je mee van Isabel van Duijne gaan Aapje en zijn vriendjes op reis door de lucht.

Aapje vindt het reuze spannend, maar hij vindt het ook heel erg leuk. Hij voelt de wind en hoort de geluidjes van alles waar hij mee vliegt.

Zijn vriendjes nodigen hem uit om met hen mee te gaan. Zo leert Aapje heel veel verschillende manieren om te vliegen kennen. Met sommige kan hij heel ver vliegen, en met andere blijft hij een beetje meer in de buurt.

Met de raket vliegt hij zelfs naar de maan. Maar gelukkig kan hij ook weer terug naar huis. Hij wil tenslotte wel in de buurt van al zijn vrienden blijven.

Vlieg je mee is een stevig harmonicaboek dat je bladzijde voor bladzijde kan openvouwen, maar het boekje kan ook helemaal opengevouwen worden.

De verhaaltjes bij de verschillende luchtvoertuigen zijn leuk en kort. Doordat de stukjes rijmen, zijn de klanken van de zinnen waarschijnlijk heel aantrekkelijk voor jonge kinderen.

Aapje vliegt met allemaal dierenvriendjes mee. Deze dieren geven het boekje een heel lief uiterlijk. De tekeningen zijn kleurrijk en overzichtelijk.

Vlieg je mee is een leuk boek om aan jonge kinderen voor te lezen, om ze zelf naar de vrolijke plaatjes te laten kijken, of om ze gewoon met het open- en dichtvouwen te laten spelen. Vlieg je mee krijgt 3.5 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks