10 auteurs, 10 kerstverhalen

sheila_hjv_inbooks 22 december 2019
Wonderland is een verhalenbundel met 10 fantasievolle young adult kerstverhalen, van 10 verschillende auteurs.

Alle verhalen hebben in ieder geval twee dingen gemeen: ze vinden plaats rondom de kerstdagen, en ze bevatten personages die ieder hun weg proberen te vinden in deze periode.

Gaia bijvoorbeeld, vindt op tinder, de perfecte date voor het grote kerstfeest van haar zus en haar vriend. Terwijl juist op datzelfde moment, de relatie van haar zus onder druk staat.
Lynn vindt een wel heel bijzondere vervanger, voor één van de rollen in hun toneelstuk. Maar deze jongen lijkt toch niet helemaal op zijn plek te zijn.

Maria heeft een oogje op Daan, en zou graag met Daan naar het bal gaan. Ze durft het alleen niet te vragen.
Sigrid heeft het helemaal gehad met kerst. Alles wat ze wil, is zich verstoppen tot deze periode voorbij is.

Imre gaat, samen met een goede vriend, vallende sterren spotten. Ze krijgt echter een bezoek, waardoor ze dingen in een heel ander licht gaat zien.
Collin en Annabel worden, door een oorlog, van elkaar gescheiden. Wanneer ze elkaar het meest missen, vinden ze een speciale manier om contact met elkaar te houden.

“Al zeker drie maanden heb ik niets van hem vernomen. Is zijn gevecht voorbij? Komt hij nooit meer thuis? De onzekerheid knaagt aan me. Het vreet me vanbinnen op.” Mijn allerliefste - Deborah Elisabeth

Jochem probeert Lotte de mooiste kerst van haar leven te bezorgen. Hij wil dolgraag dat ze haar verdriet kan vergeten.
Killian heeft het moeilijk thuis. Op zijn meest donkere moment, komen er twee bijzondere vrouwen op zijn pad.

Julia is een nachtbraker en kan vaak maar moeilijk in slaap komen. Tot het moment dat haar dromen te mooi zijn om niet te willen slapen.
Sien ziet, nu haar vader er niet meer is, erg op tegen het werken in hun oliebollenkraam. Dan staat er ineens een prachtige verschijning voor haar neus.

Voor Wonderland hebben Chinouk Thijssen, Anne Nicolai, Rianne Werring, Eva Moraal, Jen Minkman, Debora Elisabeth, Jennefer Mellink, Marijke F. Jansen, Patty van Delft en Vanessa Gerrits de handen ineengeslagen, en hebben ze gezamenlijk een gevarieerde bundel vol heerlijke kerstverhalen afgeleverd.

Wonderland staat boordevol hartverwarmende, ontroerende, romantische, magische en spannende kerstverhalen.

De kerstspirit komt dan ook volop tot leven in de diverse verhalen. Zelfs wanneer niet alle personages uitkijken naar de feestdagen. Bijvoorbeeld doordat ze iemand verloren hebben, of doordat ze geen prettige thuissituatie hebben. Het is mooi dat ook hier aandacht aan wordt besteed, omdat niet iedereen in de omstandigheden is om te genieten van deze periode. Toch bevatten alle verhalen hoop en bezorgen ze je een aangenaam gevoel.

Naast 10 heerlijke verhalen, krijg je, door dit boek, als lezer gelijk de gelegenheid om eens kennis te maken met 10 fijne auteurs. Wellicht zitten er auteurs tussen, waarvan je nog niet eerder een boek hebt gelezen. Wie weet lees je daardoor niet alleen een warme en sfeervolle verhalenbundel, maar ontdek je, net als ik, nieuwe auteurs voor jouw nog te lezen lijst.

Dus pak een lekker (warm) drankje, doe de lampjes in de kerstboom aan, duik met Wonderland op de bank en laat je meevoeren door de diverse kerstverhalen. Ik geef Wonderland 4 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks