Koninklijk goed!

Shel Wildvang 23 juni 2022
Danielle L. Jensen is de USA Today-bestsellerauteur van verschillende series. De Koninkrijk-serie is de eerste die in het Nederlands vertaald wordt. Het Koninkrijk der bruggen is het eerste deel. De lovende reacties maakten mij al erg nieuwsgierig maar in de eerste plaats was ik verkocht aan de cover zelf en de uitwerking van het boek! Hoe fantastisch is deze! Lekker kleurrijk, veel te zien, veel fanart binnenin en zelfs de stofomslag heeft een kaart aan de binnenzijde. Gewoonweg tot in de puntjes verzorgd is dit boek!

Prinses Lara is als kind opgeleid als spion. Onder het mom van vrede wordt ze als bruid naar de koning gestuurd. Zo kan ze van binnenin het paleis ervoor zorgen dat de verdediging van het koninkrijk verzwakt zodat deze zou vallen. Prinses Lara heeft als kind geleerd dat haar thuisland en de aangrenzende gebieden van het Koninkrijk der Bruggen wordt uitgebuit. EĆ©nmaal ze als getrouwde vrouw het koninkrijk op een andere manier leert kennen beginnen er twijfels te komen. Aren lijkt een andere man als dat ze zich eerder had voorgesteld. Ook de manier waarop het land geregeerd wordt verrast haar. Er wordt hard gestreden om de brug tussen de landen te behouden en versterken terwijl de koning met alle macht zijn volk probeert te beschermen. Lara weet niet meer waar het kwaad zich bevindt..

Dit boek bevat alles wat je nodig hebt! Een subliem uiterlijk maar een nog betere inhoud! Ik hou van koninklijke verhalen. De omgeving is er een om van te dromen en niets is wat het lijkt. Verrassende wendingen en personages die ineens heel anders zijn als eerder gedacht. I love it!

De schrijfstijl is heel aantrekkelijk en beeldend. Veel spanning, begrijpbare taal, voldoende gebeurtenissen en lekker veel plottwists! Om nog maar te zwijgen over de cliffhanger aan het einde van dit boek. Zo jammer dat er niet meteen verder gelezen kan worden want ik zit op het puntje van mijn stoel! Ik ben al helemaal verkocht aan deze serie en hoop stiekem ook dat de andere series van deze schrijfster zullen volgen (met even mooie covers). Ik ben een instant fan geworden! Jullie ook?

Een fenomenaal spannend royal enemies-to-lovers-verhaal. Een compleet pakket van begin tot einde!

Meer recensies van Shel Wildvang